mandag den 5. maj 2014

Albertes have - og lidt om børnefodtøj





Selv om vi bor i et lille rækkehus, og har en have der minder om et lille frimærke, så prøver vi virkelig at udnytte pladsen. Alberte elsker at så og senere høste, sådan var det også sidste forår/sommer. Og det er ikke en engangsdille, hun vander, passer og følger med i det gennem hele sommeren. I år har hun sået et par ærteplanter i en krukke som allerede er kommet op, hun har tomatplanter der står til forspiring i køkkenvinduet, hun har et lille bed hvor der er sået sommerblomster (og der er også lidt som kommer igen fra sidste år), og så har hun sået lidt solsikker og gulerødder. Det er stort for hende at følge med i, og som I nok kan regne ud handler det ikke om kvantitet, men nærmere om glæden ved f.eks. blot at spise et par enkelte gulerødder man selv har dyrket. Jeg synes det er en god lære for børn at se hvordan det vi spiser bliver til, at det ikke bare kommer fra supermarkedet.
Ud over Albertes lille have har vi også et lille højbed med jordbær som allerede står med masse af blomster (de er kommet efter billederne blev taget), og ellers har vi et blomsterbed, en slyngrose op af terrassesiden og en masse krukker. Jeg håber en dag at få mere have, men indtil da er det bare med at nyde det vi har, og at vi sagtens kan få en fin lille udeplads ud af det.


Den sidste tid har Alberte ud over at passe sine planter også testet sandaler og gummistøvler fra Bilka. Og fantastisk nok har der jo allerede været vejr til at teste sandaler. Både gummistøvler og sandaler har været med på legeplads, i haven og afprøvet når hun bremser på løbecyklen. Indtil videre er vi rigtig tilfreds med dem. Man kan aldrig vurdere det helt før en hel sæson er gået, men jeg synes pasformen virker fin til hende, og begge par sidder godt på hendes fod. Og hun er selv meget tilfreds med farve og stil - noget en snart 4 årig helt sikkert har en mening om.

Sandaler og gummistøvler har vi fået til at teste, og ordene og meningerne om produkterne er mine egne.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. :) Herhjemme går jeg også meget op i, at Fleur deltager i haven. Synes det er fantastisk at have hende med i og hun nyder det også. Jeg glæder mig meget til hendes legehus står færdigt, og vi skal så/plante blomster foran det og måske finde små altankasser til blomster også.

    Gummistøvlerne har jeg hørt godt om fra flere... Lige nu har vi dem fra Pom Pom (for første gang), og dem er jeg meget tilfredse med. De er meget bløde i gummiet og vildt lette. Er dem fra Bilka lidt tunge i det? De ser nemlig sådan ud...

    God mandag. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvis bare vi kunne have et legehus, det er så hyggeligt og fint. Fleur kommer til at elske det :-)
      De er ikke som sådan tunge synes jeg, men de er heller ikke super bløde, og derfor selvfølgelig lidt stive i det, men de fungerer alligevel fint synes jeg.

      Slet