fredag den 4. januar 2013

Hverdag igen






2013 er godt i gang, med eksamenslæsning og hverdag, men efter en dejlig jul er det nu heller ikke så tosset endda. 
Jeg er i gang med et forhåbentlig hurtigt strikkeprojekt af nogle af resterne fra min cardigan. Vi skal nemlig en tur til Norge her i januar, og jeg håber jeg kan nå at lave et par lune hyggebukser færdig til Alberte, som hun kan få med. En lille and er flyttet ind her, en julegave fra min søster, som jeg er meget glad for (Asmussen dråbestagerne i baggrunden er iøvrigt kære arvestykker fra mine bedsteforældre). Lidt forår i form af perlehyacinter er rykket ind. Og så lagde jeg året ud med at få styr på vores hjem, så der nu er mere ryddelig, og der er mine fine æsker fra HAY en god hjælp, og så er de jo i sig selv fine at kigge på. Inden julen efterlyste jeg nogle Liberty rester og både Katrine og Karen Elisabeth havde nogle jeg måtte købe, så nu er der ingen undskyld for ikke at komme i gang med patchworkprojekterne (andet end manglende tid selvfølgelig). 

9 kommentarer:

  1. Rigtig rare billeder!
    Jeg er selv i gang med en omgang Liberty patchwork, så jeg glæder mig til at se dit. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) jeg glæder mig også til at komme i gang, mon ikke det bliver her i weekenden, så må vi se om jeg kan finde ud af det ;-)

      Slet
  2. Elsker perlehyacinter og så er jeg meget misundelig på din fine and - den er så smuk!
    Skønne billeder og hvor bliver Alberte fin i strikbukserne (stadig nogle virkelig fine farver)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også perlehyacinter, de rykker altid ind i vores hjem i januar. Tak jeg glæder mig til at blive færdig med bukserne, og se om de passer ordentligt :-)

      Slet
  3. Dråbestagerne bringer masser af gode mormor/morfar minder frem hos mig. Dem gad jeg godt eje :)
    Sikke en lækker liberty samling du har fået dig. Jeg må også på jagt efter mere, har masser af ideer til nye projekter :)
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så godt du havde gang i patchwork her i weekenden. Jeg nåede desværre ikke at komme videre med det, tiden løb vist frem mig med andre projekter og eksamen :-) Jeg kan godt anbefale dig at kigge hos karen elisabeth hvis du mangler lidt liberty. Hun har en fane med liberty stof og så skulle jeg bare kigge der og se hvad jeg ville købe af hende :-)

      Slet
  4. Håber du kunne bruge det, stikkerne var jo ikke så store. Glæder mig til at se, hvad det bliver til.

    SvarSlet
  5. Det kunne jeg i hvert fald :-) Håber også du har modtaget pengene. Jeg glæder mig til igen at få lidt tid til krea efter eksamen :-)

    SvarSlet