tirsdag den 15. januar 2013

Strikbukser


I går kom vi hjem igen efter en forlænget weekend i kolde Norge. -30 grader nåede temperaturen ned på, så det var godt at vi havde pakket en masse varmt tøj. Jeg nåede at blive færdig med strikbukserne til Alberte, og når nu sneen vælter ned her i Danmark også omend ikke med så vilde minusgrader, så er det stadig brugbart med dejlige strikbukser. Det karryfarvede garn slap op, så der mangler en stribe af det forneden, men idéen var at få brugt nogle rester, og jeg synes de fungerer fint alligevel. Opskriften er denne, jeg lavede en strikkeprøve, og så passede det med mine rester af peruvian highland uld. Bag på er der strikket vendestrik for at lave plads til bagdelen, og rundt om livet er der små huller til at trække en elastik igennem. Opskriften er meget nem at gå til.

16 kommentarer:

  1. Åh nogle lækre strik-stænger!! De er blevet så fine!!
    Og sikke en kold fornøjelse at være i Norge - men sikkert også skønt at være af sted hjemmefra og nyde sin familie!!

    SvarSlet
  2. SÅ fine de er!
    Virkelig skøn farvekombi :).

    SvarSlet
  3. SÅ fine bukser, jeg er virkelig helt vild med dem! Godt gået. Det gør ikke spor med den manglende karry stribe.

    SvarSlet
  4. Hvor ser de rare og behagelige ud! :)

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine Marie. OG godt at I kom godt hjem :-)

    SvarSlet
  6. De er bare blevet helt perfekte, Marie! Og det lyder som noget af en kold omgang....

    SvarSlet
  7. Ej, hvor koldt! Er vild med din udgave - utrolig hvor meget en flot farve sammensætning og brede striber gør. Ville aldrig have overvejet opskriften før dit indlæg ;o)

    SvarSlet
  8. Flotte farver. Det minder mig om regnbueis!

    SvarSlet
  9. Elsker dine resteprojekter!- og disse bukser er jo blevet drønskønne:-) Velkommen hjem...

    SvarSlet
  10. Alberte er og bliver et af de mest velklædte børn, hun er heldig :)

    SvarSlet
  11. Hvor er de fine og de ser ud til at kunne varme dejligt

    SvarSlet
  12. Vildt fine bukser :) Og velkommen hjem :)

    SvarSlet
  13. Tak for alle jeres søde kommentarer, jeg er virkelig glad for dem alle, de betyder alverden, også trods mit sene svar :-) Jeg synes tit man kan finde mange fine opskrifter som man kan opgradere med nye farver osv.
    Dejlig mandag til jer alle :-)

    SvarSlet