mandag den 25. november 2013

Vi er fan af uld





Da jeg ventede Alberte blev der ikke strikket meget. Hun blev også født i juni, og var et meget varm barn, så det var ikke meget tøj hun krævede i starten. Jeg har så efterfølgende taget revanche og strikket meget til hende til vinterperioderne især. Denne gang har vi jo så fået et lille ja næsten vinterbarn, og det kræver jo lidt ulden tøj, og det er bestemt ikke nogen hemmelighed at jeg er stor fan af uld til børn fra inderst til yderst her i efteråret og vinteren. 
Sættet på første billede har min mor lavet til Bertram, det var "hjemkomst"-sættet, hun strikkede samme model til Alberte bare i andre farver. På billede to er der lidt af det jeg før har vist som jeg selv har fået strikket. Og det sidste billede er så af en lille vest jeg lige fik færdig på dagen hvor han blev født. En klassisk rib vest fra Babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe. Selv om det er et lille projekt, så synes jeg den var en smule kedelig at strikke. Men farven er så fin og færdig blev den.
Det sidste billede er af en dejlig pakke med uld fra Bilkas mærke Små Rollinger. Faktisk har vi brugt deres uld til Alberte så da jeg fik muligheden for at teste det til Bertram sagde jeg ja tak. Jeg har nemlig altid været glad for kvaliteten, og prisen er god i forhold til hvor meget uld hver vintersæson kræver. I pakken var der et par små leggings med fødder i, hvilket sikre at de små babyfusser er pakket ind.


Uldprodukterne fra Bilka er sendt som en testpakke, men ordene er helt mine egne.

4 kommentarer:

  1. Vi har stadig til gode at prøve ulden fra Bilka, men må vist lige kigge på det næste gang jeg er forbi. Vi mangler nemlig til Fleur...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bestemt det er ganske fint og især til prisen. Vi har i hvert fald været glade for det :-)

      Slet
  2. Åhhh en masse lækkert uld og hjemmestrik!! Dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er bare yndlings :-) Elsker hjemmestrik, både det jeg selv får lavet og det andre gider at strikke til os :-)

      Slet