tirsdag den 18. juni 2013

Come fly with me, let's fly, let's fly away...


Det er en klassiker at hver gang jeg når ind i juni, så drømmer jeg om at komme ud og rejse i sommerferien. Og det samme gør sig gældende i år. Jeg sad den anden aften og kiggede gamle rejseguides igennem fra nogle af de steder vi har været, og det vækker mange gode minder. Men faktisk har vi tit mange planer hjemme med resten af familien som også har ferie, så derfor er det tit svært at komme væk i selve sommerferien. I år ender det også med at vi bliver hjemme og holder ferie i Danmark. Men dermed ikke sagt at alle rejseplaner er helt opgivet. Jeg drømmer nemlig om en forlænget weekend i udlandet i august, jeg har som studerende lang ferie, og kærestens arbejde er rimelig fleksibel. Så det kunne være hyggeligt med en tur væk. Og hvis man nu kun skulle tage en forlænget weekend af sted f.eks. til Spanien eller Frankrig, så kunne det være en mulighed at rejse med No Checked Bags. Det har jeg aldrig prøvet før, men det lyder tiltalende og impulsivt og ikke mindst sparer man jo penge på ikke at have en masse (unødvendig) bagage med. Jeg har kigget lidt på flyrejser med Norwegian, og min største rejseanbefaling er jo klart at kigge efter andre tidspunkter end lige i højsæsonen. Jeg fandt bl.a. en rejse til Alicante i Spanien til 399 kr., som jo er virkelig billigt. 

Hvor skal I holde ferie i år? Og hvordan ville din kuffert se ud, hvis du skulle rejse uden checked-in bagage?

Her er lidt inspiration fra Norwegian:


Indlægget er sponsoreret men ordene og meningerne er mine egne.

3 kommentarer:

  1. Ja, jeg høre jo altså til dem som elsker dansk sommer også når det regner lidt, når man ligger i telt;)
    Meeeeen i år går turen altså til de norske fjorde og fjelde. Og bagagen bliver en blanding af bikini og vandrestøvler;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dansk sommer er også godt :-) Men Norge er også skøn - god tur :-)

      Slet
  2. Vi bliver hjemme i år - turen går i sommerhus - er og allerede igang med at kigge på feriemuligheder til næste år:-)

    SvarSlet