lørdag den 14. september 2013

Opbevaring af børnetegninger



Som alle andre forældre får vi et hav af tegninger fra Alberte hver uge, nogle endda pakket fint ind i børnehaven, og hun glæder sig altid til at give os dem og det betyder en hel del hvad vi gør ved dem bagefter. Mange lægger dem måske bare i skuffen, men det er jeg dårlig til. Vi snakkede derfor om at anskaffe os en alternativ opslagstavle og jeg kiggede i et stykke tid efter en fin løsning hvor der også kunne være plads til familiefotografier og andre fine ting. Jeg fandt en god løsning men så manglede vi den perfekte vægplads til det. Sådan er det når man bor lidt småt. Men så kom jeg i tanke om en anden måde at få dem op på væggen. En lang snor der hænger fra loftet helt ind til muren, med metalclips på hvor vi så kan hænge dem og skifte dem ud. Det fungerer som en midlertidig løsning som er kommet op i soveværelset, og nu kan vi skifte tegningerne ud hver uge. Idéen er jo ikke ligefrem ny, men alligevel kom jeg først i tanke om det da jeg så nogle metalclips i Søstrene Grene. 
Samtidig har Alberte selv fået en snor med små pingvinclips på hvor hun kan hænge de tegninger og små lapper med bogstaver hun laver til sig selv. Igen en midlertidig løsning som nok senere skal kombineres med en opslagstavle, men børneværelset er altså stadig ikke helt på plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar