torsdag den 21. marts 2013

Hvalfisk og de andre rødder



Mød hvalen Fedtmule, som Alberte har døbt ham. Han er hæklet af mine sidste rester af peruvian highland uld. Hver gang jeg har hæklet et dyr, siger jeg til mig selv, at jeg ikke gør det igen lige foreløbigt, men jeg har altså en svaghed for hæklet dyr. Alberte mangler jo egentlig ikke flere - nu har hun aben, lille hund og en hval. Men hun bliver stadig glad når jeg laver noget til hende, og hun har allerede bestilt et får, så er det altså svært at lade være. 
Jeg fandt en fin opskrift på hvalen, den er på engelsk, men virkelig nem at forstå, hvis du har lyst til at hækle den, finder du opskriften her. Og spørg gerne mig hvis der er noget i opskriften du er i tvivl om.

8 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine de tre dyr :)

    SvarSlet
  2. Den er super fin, og med et rigtig spændende farvespil :)

    SvarSlet
  3. Haha, that whale is really great! Totally love it! And the others are so cute, too! :) xo

    SvarSlet
  4. Den hval er da alt for kær :0)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare superskøn Marie - tror da at jeg skal hækle sådan en til Holger - skriver den straks på min alt for lange hækle-to-do-liste! Skønt at hækle til ungerne når de bliver glade for det man laver! Alberte er heldig - er hun med alle de søde "garn-venner"!
    God weekend!

    SvarSlet
  6. Så søde:)Smilla er også stadig rigtig glad for hendes lille skildpadde "Yui"

    SvarSlet
  7. Hvalen er super, men jeg er helt vild med hunden - den er er sgu go' ;)

    SvarSlet
  8. Tusind tak for alle jeres kommentarer! :-) Alberte er virkelig glad for hvalen, og elsker at sove med den (og alle de andre), og det er fedt at hun gider mine hjemmegjorte ting :-)

    SvarSlet