tirsdag den 13. marts 2012

Kage på en ny måde

Ser denne kage ikke okay lækker ud? Det synes jeg. For noget tid siden efterhånden testede jeg en opskrift på en anderledes kage. Jeg fandt opskriften tilfældigt på nettet på et eller andet forum, så jeg vover pelsen og deler opskriften med jer. 

Ingredienser:
400 g. dadler
200 g. mandler
saft og skræl af 1 økologisk appelsin
5 spsk. rapsolie
2 tsk. kanel
1 tsk. vanillesukker
lidt salt og peber
6 æg
evt. bananer og kakao (jeg kom lidt kakao i)

Alle ingredienser pånær æggene kommes i en foodprocessor og røres i 2 min til det har en lind konsistens (evt. blend dadler og appelsinsaft først til en cremet masse). Derefter blandes æggene i - et af gangen mens maskinen kører.
Når det er rørt godt sammen hældes blandingen i et smurt ovnfast fad, og bages i 45 min. ved 160 grader.

Håber der er nogen, som kan få glæde af opskriften. Heldigvis havde jeg lidt tilbage i fryseren, så jeg kunne få et stykke i dag.


10 kommentarer:

  1. Den ser god ud, den skal da prøves så snart sådan noget er "tilladt" igen :)
    Rigtig god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv må du ik en gang få de ting der er i denne kage? Jeg var bare glad for jeg kunne finde noget uden mel og sukker. Go' aften til dig også :-)

      Slet
  2. Tak for din mail ;0)
    Jeg glæder mig også til at møde dig ;0)
    Lækker kage by the way..
    Har også selv bagt idag dog knap så sund ;0)
    KH
    Mille
    Ps: Har du set min give away?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt du lige lægger en kommentar, så smutter jeg da lige forbi din blog også :-)

      Slet
  3. Jo, den ser da mere en okay ud...og vel nærmest sund :-) Håber du har fået det bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det føles ik helt som om man synder, så det er jo win win :-)det går bedre omend lidt langsomt, jeg er lidt utålmodig for min krop skal blive sig selv, det var sødt af dig at tænke på det :-)

      Slet
  4. Mums. Tak for opskriften:) Dejligt med kager, man kan tåle. Er du ved at være ovenpå igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nemlig skønt med sådan en kage :-) jeg har et godt stykke vej til at være rask endnu, og det skaber lidt utålmodighed og frustration, men det skal nok komme :-) tak fordi du spørger :-)

      Slet
    2. Jeg kan sagtens forstå, at det skaber de følelser i dig. Ønsker fordi at du er omgivet at kærlige og støttende mennesker, der kan hjælpe dit positive syn på tilværelsen lidt på vej og at det giver dig overskud til at se og glæde dig over de små fremskridt.

      Kh Gitte

      Slet
    3. Det er jeg heldigvis, bare det at ha' min lille pige omkring mig i hjemlige omgivelser, det bringer stor glæde :-)

      Slet